2019.01.07
Fitten az irodában

Gondolták volna, hogy a mindennapi irodai munkavégzés közben is elérhető olyan aktivitás, mintha többször is lefutnánk a bostoni maratont?

A munkavállalók jó közérzetét és egészségét a megfelelő irodai környezettel támogató WELL minősítési rendszeren belül két kategória, a Kényelem és a Fitness is foglalkozik a fizikai aktivitással a mindennapi munkavégzés során. Mivel időnk 90%-át zárt térben, ebből 8-10 órát a munkahelyünkön töltünk, ez hatással van közérzetünkre, jóllétünkre is. A legnagyobb veszélyt egészségünkre a fizikai inaktivitás jelenti. A munkatársak 71%-a érzi egészségesebbnek magát azokon a munkahelyeken, ahol lehetővé teszik a mozgást, ami 12%-os teljesítménynövekedést eredményez.

A munkáltatók számos módon segíthetik munkavállalóikat a rendszeres testmozgásban, és ezt nemcsak fitness bérlettel, vagy a munkahely közelében kialakított kerékpármegőrzővel tehetik meg, hanem az irodai berendezésük tudatos kialakításával is. Az Europa Design saját irodáját is úgy rendezte be, hogy ügyfelei működés közben is kipróbálhassák a fizikai aktivitást segítő munkaállomásokat. A WELL sztenderd 71-es és 73-as, az ergonómiával foglalkozó pontja az irodaszékeknél a rugalmas és dinamikus ülést, a székek ülésmagasságának és mélységének az állíthatóságát írja elő, amely követelményeknek az Europa Design által forgalmazott irodai görgős székek megfelelnek.

Fitten az irodában

Sőt, a vezető gyártók ennél sokkal nagyobb komfortot nyújtanak. Az amerikai Herman Miller és a német Wilkhahn székeiben bárki megtapasztalhatja a dinamikus ülés élményét. A Wilkhahn mintegy 40 éve először vezette be Európában a szinkronmechanikát, ma pedig már olyan székeket fejleszt, amelyek nemcsak előre-hátra, hanem oldalirányban is követik a benne ülő emberek mozgását. A világ második legnagyobb irodabútorgyártója, a Herman Miller székeiben az innovatív rugalmas anyagok a test minden rezdülését, mozgását követik, miközben megfelelő támaszt is nyújtanak. A trendek a minél könnyebb használhatóság és állíthatóság irányába mutatnak. A mozgást motiváló iroda azonban messze túlmutat az ülésergonómián. Talán sokakban fel sem merül, hogy megszokott, statikus asztalaink is dinamikussá tehetők.

Az irodabútorgyártók közül a dán Dencon és az amerikai Herman Miller elektronikusan állítható magasságú asztalai mellett váltakozó, ülő és álló munkavégzés is lehetséges. Az ergonómiai ajánlások szerint óránként legalább tíz percet álló pozícióban is kell dolgozni. A Dencon cég kutatásai szerin, ha egy éven keresztül a nyolc órás munkanap alatt óránként tíz percet álló helyzetben dolgozunk, az egyenértékű azzal, minta kétszer lefutnánk a bostoni maratont. A WELL ergonómiára irányuló pontja azt írja elő, hogy a munkahelyek legalább 30 %-a legyen vagy elektronikusan magasságállítható, vagy legyen egymás mellett ülő és álló magasságú asztal, amely mellett felváltva lehet dolgozni. A WELL minősítést a LEED minősítést is végző amerikai szervezet fejlesztette ki, nem véletlen, hogy a Herman Millernek a saját termékei is már minősítve vannak.

Fitten az irodában

Az innovatív görgős székek mellett asztalaik nagy része elektronikusan állítható magasságú. Ezzel elsősorban azoknak a munkatársaknak segít, akiknek tevékenysége asztalukhoz kötött, és az állíthatóság hiányában egész nap ülőmunkát végeznének. Robert Propst már 1968-ban kifejlesztett egy álló magasságú asztalt a Herman Millernek azzal az indoklással, hogy „az emberek fizikai gépezete nem egy dolognak a sokáig tartó, hanem több dolog elvégzésére jött létre.”

A Herman Miller motorosan állítható magasságú asztalai, mint például az Atlas Office Landscape, a Locale, a Layout Studio és a Ratio, a klasszikus egyéni elmélyült munkavégzés mellett segítik a kollaboratív csapatmunkát is. Néhány gyártó a fix asztalok mellett már a görgős tárgyalóasztalokat is ellátja a magasságállítható megoldásokkal: a spanyol Actiu Talent asztala manuálisan állítható, a lehajtható asztallap pedig whiteboardnak is használható, ugyanúgy mint a Wilkhahn akkumulátorral működődő, elektronikusan állítható Timetable asztala.

FitnessKonfrort



Magyarországon
előregisztrált
épületek

8



Iroda
showroom
projekt



1




Well
minősítéshez
ajánlott
szállítók

6



http://www.europadesign.hu/

Hazai szakemberek
a WELL-ről

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.

Cikkeink

Kasek Roland CMC vezetési tanácsadó, a MINDiet kutatásért és fejlesztésért felelős alapítója. Kollégáival azon dolgozik, hogy tüneti kezelések és a panaszenyhítő beavatkozások helyett valódi, objektív eredményekben mérhető megoldást kínáljon a személyre szabott egészséghelyreállítástól a hosszútávú egészségmegőrzésig egyéni és vállalati szinten egyaránt. Feuertag Ottó arról kérdezte Rolandot, hogyan találkozhat az egészség kapcsán az egyéni felelősség és a munkáltatói érdek, és miként válhat egy vállalati egészségprogram bevezetése és működtetése versenyelőnyt biztosító stratégiai céllá.
 
Ebben a menüpontban összegyűjtöttük azokat a cégeket, amelyek támogatják és elősegítik a WELL Certification rendszerét. Ezek a cégek széles körben biztosítják a szükséges termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat a WELL szabványoknak való megfeleléshez.
 

Kapcsolat

EUROPA DESIGN, WELL PONT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-75.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Hazai szakemberek a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.



Irodakereso.info Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató