2019.11.28
Actiu – we are LEED and WELL Platinum workshop - az Europa Designnál

A spanyol Actiu Castallában található Technológiai Parkja a földalatti víztározóknak köszönhetően igazi zöld oázis nemcsak Spanyolország félsivatagos vidékén, de a LEED és WELL Platina minősítésnek köszönhetően a fenntarthatóság és munkavállalók jó közérzete szempontjából is egész Európában.



Az Europa Design 14 éve forgalmazza kizárólagosan az Actiu irodabútorait, amelyek az egészség megőrzését és a környezet védelmét tartják szem előtt. Mindkét cég elkötelezett a dolgozói elégedettséget és hatékony munkavégzést elősegítő 21. századi irodai környezet kialakításában, és az ezt értékelő WELL minősítés irányában. Nem véletlen, hogy az Actiu 2008-ban felépült környezettudatos és energiatakarékos Technológiai Parkja először LEED Gold minősítést kapott 2011-ben, ezt követően LEED Platinum minősítést 2017-ben, majd néhány évvel később elnyerte a WELL minősítés legmagasabb Platinum fokozatát is.




Az Europa Design székházába érkező szakemberek – ingatlanfejlesztők, építészek, HR-szakemberek -, november 18-án, az Actiu WELL minősítésről tartott workshopján első kézből,Vince Berbegaltól, az Actiu International Executive Business Managerétől és Natalia Zubritskayától, az Actiu Regional Managerétől hallhatták a gyár nem mindennapi történetét, megismerkedhettek a minősítések megszerzésének folyamatával és betekintést nyerhettek abba is, hogyan érzik magukat a munkatársak a WELL minősített munkahelyeken. Az Actiu Cool Working koncepciója a feladatok 
szerint tagolja a tereket és azt vallja, hogy az eredményes munkavégzés érdekében a fizikai környezet mellett ugyanolyan fontos a HR és a kommunikációs tevékenység. Az irodai tér optimális berendezése messze túlmutat a bútorok kiválogatásánál és elhelyezésénél, a hangsúly a különböző tevékenységeknek megfelelő agilis munkahelyeken van. A High Performance munkahelyeken az egyén igényeinek figyelembevételével a hangsúly a kollaboráción, a csoportos és projekt alapú munkavégzésen van, amely megkívánja a munkahelyek feladatok szerinti rugalmas átalakíthatóságát és a munkatársak illetve a teamek közötti gyors interakciót, legyen szó tanulásról, munkáról vagy kötetlen beszélgetésről.






Az Actiu  olyan új, dinamikus bútorokat fejleszt, amelyek megkönnyítik a kommunikációt, az együttműködést, emellett kényelmesek is. A lehetőség, hogy a dolgozók a nap folyamán igényeik szerint változtathatják a munkavégzés helyét és formáját, javítja állóképességüket, fizikai állapotukat és nagyobb szabadságot biztosít. Ez a filozófia áll az Actiu több terméktervezésének a hátterében, ilyenek többek között a Talent, a Power vagy a Mobility asztalok. Az Actiu öt különbözõ munkavégzésre tagolja az irodát a Cool Working koncepció szerint: Focus - koncentrációt igénylő munka, Team work - csapatmunka, Social Time - közösségi élet, Learning tanulás és Privacy - egyéni munkahely.






Az Actiu WELL minősített irodáiban a bútorozáson túl odafigyeltek a megfelelő ivóvíz pontok kialakítására, az egészséges ételeket kínáló automaták bevezetésére, lépéseket tettek a munkahelyi sportolási lehetőségek megteremtésének érdekében, beépítettek a levegő és a víz minőségét mérő szenzorokat a WELL által meghatározott paraméterek alapján. A tágas, parkosított kert, a természetes fény, a megfelelő mennyiségû zöld zóna és kollaborációs tér az ergonómiailag kialakított munkaterületekkel kombinálva segítik elő a kényelmet, a hatékonyságot és a kommunikációt. A felmérésekből származó adatok azt támasztják alá, hogy a WELL által előírt kritériumok alapján tervezett és kivitelezett létesítmény 20%-kal javítja az ott dolgozók egészségét, 86 %-kal a kreativitását és 30 %-kal a termelékenységet. Ezen túlmenően segíti a munkaerő felvételét és megtartását, valamint növeli a munkavállalók lojalitását.





A hatékonyságot mérhetővé is teszik, a Next applikáció egyaránt monitorozza a munkatársak testtartását és a környezeti tényezőket. 




Az Actiu Next App az asztalba integrált IoT szenzorokkal és a felhőben tárolt adatokkal képes nyomon követni a munkatársak üléskényelmét, a helyes üléspozíciót az íróasztalnál és a megfelelő testtartást. A környezeti tényezők monitorozásával figyelemmel kíséri a helyiség hőmérsékletének, a páratartalomnak, a fényerőnek az alakulását. Az alkalmazással a munkahelyek, tárgyalók helykihasználtsága is nyomon követhető és optimalizálható. Az okos Next asztal prototípusát tavaly mutatta be az Actiu az Orgatec szakvásáron, és hamarosan kereskedelmi forgalomba is kerül.



 



Magyarországon
előregisztrált
épületek

8



Iroda
showroom
projekt



1




Well
minősítéshez
ajánlott
szállítók

6



http://www.europadesign.hu/

Hazai szakemberek
a WELL-ről

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.

Cikkeink

2020.04.30
CORPORATE ART A WELLBEING SZELLEMÉBEN



CORPORATE ART A WELLBEING SZELLEMÉBEN
Avagy hogyan tegyük vonzóvá munkahelyünket a corporate art eszköztárán keresztül?

A cikk szerzője Bagyó Anna, művészeti konzulens, az Anna Bagyó Art Consulting alapítója, több mint három évtizede a hazai és nemzetközi művészeti és műkereskedelmi színtér szereplője. Szakmai tevékenysége jelentős részét, már a 90-es évek elejétől a corporate art alkotja, közel hetven megvalósult projekt, irodaházak, bevásárlóközpontok, vállalati műgyűjtemények, szállodák és köztéri munkák gazdagítják a portfóliót. Inspirációt, információt, tapasztalatot és szakmai kapcsolatokat a hazai üzleti szféra és az ingatlan piac mellett külföldi tanulmányai, a Zágrábi Egyetem művészettörténet-néprajz szakán és a New York University, Art Administration & Management/Art Dealership & Collecting mester képzésén szerezte.

Olvasom tovább →

2020.04.29
WELL IRODA - VÉDELEM A KORONAVÍRUS ELLEN!



WELL IRODA - VÉDELEM A KORONAVÍRUS ELLEN!


A Well irodai minősítés már jóval a Covid-19 megjelenése előtt az egészséges életmódra, a prevencióra és az ennek megfelelő irodai, illetve munkakörnyezetre helyezte a hangsúlyt. A Well sztenderdet kidolgozó IWBI – International Well Building Institute - ajánlásai most a vírus elleni küzdelemben fokozottan érvényesek és időszerűek.

Olvasom tovább →

2020.03.24
TEXTILMŰVÉSZET A WELL IRODÁBAN - KALÁCSKA ZSANETT



TEXTILMŰVÉSZET A WELL IRODÁBAN 


Kalácska Zsanett 2009-ben szerzett diplomát a a MOME fémműves szakán, a tervezéshez pedig 2012-ben tért vissza a Zwana márka megalapításakor. A Zwana kínálatában a természetből és annak geometriájából inspirálódott textil és bőr ékszereket találunk. A természet geometriája, az apró, organikus részletekben felfedezhető lenyűgöző szabályosság inspirálja. A második Gombold újra! pályázatára a WAMP különdíjával jutalmazott kollekciót készített, amihez egy különleges, saját fejlesztésű technikát használt. A technika a Pangolin nevet viseli, és a Zwana ékszerek védjegyének számít.

Olvasom tovább →

2020.03.20
Új kihívás: hogyan dolgozzunk otthonról?



Hogyan dolgozzunk otthon is kényelmesen és hatékonyan? Hogyan feleljen meg a lakásban kialakított munkahely az egészséges munkavégzés feltételeinek?  Milyen bútorokat válasszunk, hogy a home office ne törje meg otthonunk összképét? Az irodabútor-gyártók felkészültek a kihívásra, most a spanyol Actiu gyár ad tippeket.

Olvasom tovább →

Kapcsolat

EUROPA DESIGN, WELL PONT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Hazai szakemberek a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.



Irodakereso.info Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató