2020.03.20
Új kihívás: hogyan dolgozzunk otthonról?

Új kihívás: hogyan dolgozzunk otthonról?
Tippek a spanyol Actiutól
 
A digitalizáció mellett egyre több külső tényezőnek köszönhetően - a környezetszennyezés csökkentése, a világot elárasztó egészségügyi cunami -, egyre terjed a távmunka és az otthoni munkavégzés, amely a munkáltatóknál és a munkavállalóknál is új kérdéseket vet fel a mindennapokban. Hogyan dolgozzunk otthon is kényelmesen és hatékonyan? Hogyan feleljen meg a lakásban kialakított munkahely az egészséges munkavégzés feltételeinek?  Milyen bútorokat válasszunk, hogy a home office ne törje meg otthonunk összképét? Az irodabútor-gyártók felkészültek a kihívásra, most a spanyol Actiu gyár ad tippeket.

Az otthoni munkavégzés számtalan előnnyel jár: megspóroljuk az utazási időt és költséget, rugalmasabban tudunk gazdálkodni az időnkkel, könnyebben tudjuk beosztani a feladatokat, nem beszélve arról, hogy kedvenc fotelünkben tudjuk kortyolgatni a kávét vagy teát. 
 
De felmerül az első kérdés: hol is helyezzük el a munkahelyünket a lakásban?
Elsőrendű szempont, hogy nyugodt munkakörülményeket teremtsünk, olyan helyet válasszunk, ahol nem zavar meg senki, ami nem esik a közlekedő útvonalakba és ami távol van a televízió készüléktől.
 
Ugyanúgy, mint az irodai munkahelyeknél, fontos a megfelelő megvilágítás, ezen belül is az elegendő mennyiségű természetes fény – ami az éjszakai alvásunk minőségére is hatással van -, továbbá hogy elegendő elektromos és internetes csatlakozási lehetőség legyen a közelben.


 
Miután meghatároztuk az otthoni munkavégzés helyét, a következő feladat a berendezés kiválasztása. Az íróasztal mérete mellett fontos, hogy a kábelek is elrejthetők legyenek, erre kínál kitűnő megoldást az Actiu Prisma asztala a kábelelvezető csatornákkal. Az irodai munkavégzéshez hasonlóan, érdemes néha testhelyzetet váltani, felállni az asztal mellől, vagy óránként legalább tíz percet állva dolgozni, hogy ne álmosodjunk el, rendben legyen a vérkeringésünk és az emésztésünk. Ebben segítenek az egy gombnyomással, motorosan állítható íróasztalok, mint például az Actiu Mobility vagy Talent. Az irodaszéknél legyünk a legkörültekintőbbek, mindenképpen szinkronmechanikával felszerelt széket keressünk, ami követi a testmozgást, miközben optimális támaszt nyújt a gerincoszlopnak. Erre lehet megoldás az Actiu Stay, Trim vagy TNK Flex.


 
 
Ezt követően gondoljuk végig, hogy milyen eszközöket használunk a munkavégzéshez – írószer, papírok, mappák – és ezek mennyi tárolóhelyet igényelnek. Az asztal alá gurítható kis tároló praktikus megoldás az írótálcával és az iratokat elnyelő fiókokkal. 


 
 
Bár az otthoni környezetben könnyebb kikapcsolódni és relaxálni, ennek a helyét is érdemes megtervezni. Igazi kedvenc, olvasásra, elmélkedésre vagy kávézásra való fotel az Actiu Noom.
 
Ha pedig nincs elég hely a lakásban egy külön ajtóval zárható dolgozószoba kialakítására, akkor megoldás lehet egy akusztikus elválasztó panel, amely színében és formájában is illeszkedik a bútorokhoz. Igy rögtön létrejön egy csendsziget, ahol nyugodtan lehet gondolkodni, még akkor is, ha a család apraja-nagyja otthon tartózkodik.
 
Lényeges kiemelni, hogy az otthoni munkavégzés nem jelenti azt, hogy valaki egyedül dolgozik. A home office még inkább felértékeli a csapatmunka jelentőségét, amelyek virtuális megbeszélések, videokonferenciák keretében történnek. Az online világban ugyanolyan rendnek kell uralkodni, mint a fizikai világban, ki kell alakítani a dokumentumkezelés rendjét, hogy ki mihez férhet hozzá, és pontosan meg kell határozni a megbeszélések ütemezését. A szociális kapcsolatok azért is fontosak, hogy elkerüljük a magányosság érzését.


 
 
Az egészséges munkakörnyezet az irodában is fontos, de otthon még nagyobb jelentőséget kap. Mindenképpen olyan tárgyakkal vegyük körül magunkat, amelyek mentesek a formaldehidtől.
 
Otthon is legyünk környezettudatosak, használjunk újrahasznosított anyagból készült termékeket és gyűjtsük szelektíven a szemetet!

 
 
    
 



Magyarországon
előregisztrált
épületek

8



Iroda
showroom
projekt



1




Well
minősítéshez
ajánlott
szállítók

6



http://www.europadesign.hu/

Hazai szakemberek
a WELL-ről

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.

Cikkeink


Az ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése. Az ESG keretrendszeren belül ezeket pilléreknek nevezzük és ez az a 3 tématerület, amiben a vállalatoktól elvárt a jelentéstétel.

Kapcsolat

EUROPA DESIGN, WELL PONT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-75.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Hazai szakemberek a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.



Irodakereso.info Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató