2020.03.20
Új kihívás: hogyan dolgozzunk otthonról?

Új kihívás: hogyan dolgozzunk otthonról?
Tippek a spanyol Actiutól
 
A digitalizáció mellett egyre több külső tényezőnek köszönhetően - a környezetszennyezés csökkentése, a világot elárasztó egészségügyi cunami -, egyre terjed a távmunka és az otthoni munkavégzés, amely a munkáltatóknál és a munkavállalóknál is új kérdéseket vet fel a mindennapokban. Hogyan dolgozzunk otthon is kényelmesen és hatékonyan? Hogyan feleljen meg a lakásban kialakított munkahely az egészséges munkavégzés feltételeinek?  Milyen bútorokat válasszunk, hogy a home office ne törje meg otthonunk összképét? Az irodabútor-gyártók felkészültek a kihívásra, most a spanyol Actiu gyár ad tippeket.

Az otthoni munkavégzés számtalan előnnyel jár: megspóroljuk az utazási időt és költséget, rugalmasabban tudunk gazdálkodni az időnkkel, könnyebben tudjuk beosztani a feladatokat, nem beszélve arról, hogy kedvenc fotelünkben tudjuk kortyolgatni a kávét vagy teát. 
 
De felmerül az első kérdés: hol is helyezzük el a munkahelyünket a lakásban?
Elsőrendű szempont, hogy nyugodt munkakörülményeket teremtsünk, olyan helyet válasszunk, ahol nem zavar meg senki, ami nem esik a közlekedő útvonalakba és ami távol van a televízió készüléktől.
 
Ugyanúgy, mint az irodai munkahelyeknél, fontos a megfelelő megvilágítás, ezen belül is az elegendő mennyiségű természetes fény – ami az éjszakai alvásunk minőségére is hatással van -, továbbá hogy elegendő elektromos és internetes csatlakozási lehetőség legyen a közelben.


 
Miután meghatároztuk az otthoni munkavégzés helyét, a következő feladat a berendezés kiválasztása. Az íróasztal mérete mellett fontos, hogy a kábelek is elrejthetők legyenek, erre kínál kitűnő megoldást az Actiu Prisma asztala a kábelelvezető csatornákkal. Az irodai munkavégzéshez hasonlóan, érdemes néha testhelyzetet váltani, felállni az asztal mellől, vagy óránként legalább tíz percet állva dolgozni, hogy ne álmosodjunk el, rendben legyen a vérkeringésünk és az emésztésünk. Ebben segítenek az egy gombnyomással, motorosan állítható íróasztalok, mint például az Actiu Mobility vagy Talent. Az irodaszéknél legyünk a legkörültekintőbbek, mindenképpen szinkronmechanikával felszerelt széket keressünk, ami követi a testmozgást, miközben optimális támaszt nyújt a gerincoszlopnak. Erre lehet megoldás az Actiu Stay, Trim vagy TNK Flex.


 
 
Ezt követően gondoljuk végig, hogy milyen eszközöket használunk a munkavégzéshez – írószer, papírok, mappák – és ezek mennyi tárolóhelyet igényelnek. Az asztal alá gurítható kis tároló praktikus megoldás az írótálcával és az iratokat elnyelő fiókokkal. 


 
 
Bár az otthoni környezetben könnyebb kikapcsolódni és relaxálni, ennek a helyét is érdemes megtervezni. Igazi kedvenc, olvasásra, elmélkedésre vagy kávézásra való fotel az Actiu Noom.
 
Ha pedig nincs elég hely a lakásban egy külön ajtóval zárható dolgozószoba kialakítására, akkor megoldás lehet egy akusztikus elválasztó panel, amely színében és formájában is illeszkedik a bútorokhoz. Igy rögtön létrejön egy csendsziget, ahol nyugodtan lehet gondolkodni, még akkor is, ha a család apraja-nagyja otthon tartózkodik.
 
Lényeges kiemelni, hogy az otthoni munkavégzés nem jelenti azt, hogy valaki egyedül dolgozik. A home office még inkább felértékeli a csapatmunka jelentőségét, amelyek virtuális megbeszélések, videokonferenciák keretében történnek. Az online világban ugyanolyan rendnek kell uralkodni, mint a fizikai világban, ki kell alakítani a dokumentumkezelés rendjét, hogy ki mihez férhet hozzá, és pontosan meg kell határozni a megbeszélések ütemezését. A szociális kapcsolatok azért is fontosak, hogy elkerüljük a magányosság érzését.


 
 
Az egészséges munkakörnyezet az irodában is fontos, de otthon még nagyobb jelentőséget kap. Mindenképpen olyan tárgyakkal vegyük körül magunkat, amelyek mentesek a formaldehidtől.
 
Otthon is legyünk környezettudatosak, használjunk újrahasznosított anyagból készült termékeket és gyűjtsük szelektíven a szemetet!

 
 
    
 



Magyarországon
előregisztrált
épületek

8



Iroda
showroom
projekt



1




Well
minősítéshez
ajánlott
szállítók

6



http://www.europadesign.hu/

Hazai szakemberek
a WELL-ről

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Cikkeink

2020.04.30
CORPORATE ART A WELLBEING SZELLEMÉBEN



CORPORATE ART A WELLBEING SZELLEMÉBEN
Avagy hogyan tegyük vonzóvá munkahelyünket a corporate art eszköztárán keresztül?

A cikk szerzője Bagyó Anna, művészeti konzulens, az Anna Bagyó Art Consulting alapítója, több mint három évtizede a hazai és nemzetközi művészeti és műkereskedelmi színtér szereplője. Szakmai tevékenysége jelentős részét, már a 90-es évek elejétől a corporate art alkotja, közel hetven megvalósult projekt, irodaházak, bevásárlóközpontok, vállalati műgyűjtemények, szállodák és köztéri munkák gazdagítják a portfóliót. Inspirációt, információt, tapasztalatot és szakmai kapcsolatokat a hazai üzleti szféra és az ingatlan piac mellett külföldi tanulmányai, a Zágrábi Egyetem művészettörténet-néprajz szakán és a New York University, Art Administration & Management/Art Dealership & Collecting mester képzésén szerezte.

Olvasom tovább →

2020.04.29
WELL IRODA - VÉDELEM A KORONAVÍRUS ELLEN!



WELL IRODA - VÉDELEM A KORONAVÍRUS ELLEN!


A Well irodai minősítés már jóval a Covid-19 megjelenése előtt az egészséges életmódra, a prevencióra és az ennek megfelelő irodai, illetve munkakörnyezetre helyezte a hangsúlyt. A Well sztenderdet kidolgozó IWBI – International Well Building Institute - ajánlásai most a vírus elleni küzdelemben fokozottan érvényesek és időszerűek.

Olvasom tovább →

2020.03.24
TEXTILMŰVÉSZET A WELL IRODÁBAN - KALÁCSKA ZSANETT



TEXTILMŰVÉSZET A WELL IRODÁBAN 


Kalácska Zsanett 2009-ben szerzett diplomát a a MOME fémműves szakán, a tervezéshez pedig 2012-ben tért vissza a Zwana márka megalapításakor. A Zwana kínálatában a természetből és annak geometriájából inspirálódott textil és bőr ékszereket találunk. A természet geometriája, az apró, organikus részletekben felfedezhető lenyűgöző szabályosság inspirálja. A második Gombold újra! pályázatára a WAMP különdíjával jutalmazott kollekciót készített, amihez egy különleges, saját fejlesztésű technikát használt. A technika a Pangolin nevet viseli, és a Zwana ékszerek védjegyének számít.

Olvasom tovább →

2020.03.20
Új kihívás: hogyan dolgozzunk otthonról?



Hogyan dolgozzunk otthon is kényelmesen és hatékonyan? Hogyan feleljen meg a lakásban kialakított munkahely az egészséges munkavégzés feltételeinek?  Milyen bútorokat válasszunk, hogy a home office ne törje meg otthonunk összképét? Az irodabútor-gyártók felkészültek a kihívásra, most a spanyol Actiu gyár ad tippeket.

Olvasom tovább →

Kapcsolat

EUROPA DESIGN, WELL PONT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Hazai szakemberek a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.



Irodakereso.info Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató