2020.03.23
TÁVOLI MUNKAVÉGZÉS ÉS ERGONÓMIA?

WELL munkahely bárhol
Szükséged van néhány tippre és trükkre az ergonómikus munkaállomás kialakításához? Megmutatjuk hogyan csináld.
Ezen az nyáron az IWBI csapata a távoli munkavégzés kihívásaival néz szembe, amely lehetőséget ad a munkavállalók számára, hogy rugalmasan dolgozzanak, új helyeket fedezzenek fel, és kapcsolatban maradjanak családjukkal és barátaikkal. Ez azt is jelenti, hogy vannak, akik egy seattle-i AirBnB lakás konyhaasztalánál, egy ortigiai kávézóban vagy egy mumbai-i szállodai szobában kénytelenek dolgozni - távol az ergonómiailag optimálisan kialakított munkaállomásoktól, amelyet az IWBI New York-i székhelyén megszokhattak.
Ebben a cikkben az ergonómia alapjaival foglalkozunk, azzal hogyan működhet a #WELL a távoli munkavégzés során és írunk az ergonómiai egyensúly elérésének lehetőségeiről is függetlenül attól, hogy aznap éppen hol kell elvégeznünk munkánkat.
Először is, milyen egy ergonómikus munkaállomás?
A számítógépes munkaállomások alapvető ergonómiai útmutatásai biztosítják, hogy a felhasználók elkerüljék a kényelmetlen pozitúrákat és a test szükségtelen terhelését. Az EWI Works tanácsadó cég, melyet egy ergonómiai szakértő alapított és Linda Miller Movement Concept tanácsadó, az alábbi ábrán kiemeli a munkaállomás megfelelő felépítését:


Többségében ugyanazok a megfontolások vonatkoznak azokra a munkaállomásokra is, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára az ülő és az álló munkavégzést is. Az EWI Works grafikáján az alábbiakban kiemeljük a magasságukban állítható munkaállomásoknál figyelembe veendő néhány kritériumot:



WELL v2 ™ V02 fejezete: A vizuális és fizikai ergonómia kiemeli az alapvető ergonómiai követelményeket a munkaállomások tekintetében, amelyek nemcsak támogatják az ergonómiai kényelmet, hanem arra ösztönzik a felhasználókat, hogy váltogassák az ülő és álló munkavégzést a nap folyamán. Az ülő és az álló magasság variálása a nap folyamán nagyszerű mód arra, hogy megszakítsa a tartós üléssel töltött időt és abban is segít, hogy beépíthessük a napfény mozgását a munkavégzés során napjainkba.
Reflektorfényben a laptop ergonómia
A lenti két kép kihangsúlyozza a helyes monitor magasság fontosságát. A számítógép képernyőjének optimális magasságba és a felhasználótól való megfelelő távolságra helyezése elősegíti a jó testtartást és ezzel elkerülhető a szem, a hát, a váll és a nyak indokolatlan terhelése.
De nem minden képernyő készül egyenlő feltételekkel. A laptopok különösen egyedi ergonómiai szempontokkal rendelkeznek.
Ha a laptopokat nem párosítjuk a megfelelő eszközökkel, akkor nehezíthetik az ergonómiai célok elérését. A laptop felemelése és a képernyő tökéletes látószögének megtalálása (durván szemmagasságban) gyorsan rávilágít a problémára: a billentyűzet és az egér helyzete is megváltozik, megakadályozva az optimális könyökpozíció fenntartását (90 fok, a test oldalán pihenve). A monitor megemelése, úgy hogy közben nem használunk kiegészítő eszközöket az alábbi fotón bemutatott problémát veti fel:



A Movement Concept Advisory együttműködésével házon belüli ergonómiai szakértőnk, Angela Spangler a Feature V02-ben mostantól specifikus ergonómiai követelményeket támaszt a laptopok használatával kapcsolatban. A laptopok a következő kiegészítő eszközök egyikének használatával érhetik el a megfelelő vizuális beállíthatóságot:
1. Külső képernyő (a felső kép lent).
2. Hordozható laptop állvány különálló billentyűzettel / egérrel párosítva (az alsó kép lent).
Mindkét módszerrel elválasztható a képernyő a billentyűzettől és az egértől, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a képernyőt (akár a laptop képernyőjét, akár egy külső képernyőt) optimális helyzetbe helyezzék, a billentyűzetet / egeret pedig kényelmesen elérjék.



Ergonómia bárhol
Az elmúlt hónap folyamán az IWBI munkatársai számos munkaállomást térképeztek fel és dokumentálták a tapasztalt kihívásokat, otthon megvalósítható megoldásokkal álltak elő és megcsodálhattak néhány látványos panorámát is.
Csináld magad otthon
A távoli munkavégzés kreatívvá tette alkalmazottainkat az ergonómia otthoni elérésével kapcsolatban! Nézzük meg a Mind Concept vezetőjének Emily Winernek otthoni munkaállomását, milyen megoldásokat használt, amelyek támogatják alacsony magasságát (5’2 ” / 157,5 cm):
• Párna, ami megtámasztja a hátat.
• Egy halom könyv, ami biztosítja a lábai és lábfeje megfelelő alátámasztását és megakadályozza a felesleges nyomást a combok hátulján.



A szállodai munkaállomások hátrányai
A távoli munkavégzés néha azt is jelenti, hogy kevesebb eszköz és módszer áll rendelkezésünkre a megfelelő munkaállomás megteremtéséhez. Ez a szállodai munkaállomás ismerősnek tűnik? A Light Concept vezetője, Gayathri Unnikrisnan indiai utazása során találkozott a lent látható elrendezéssel.

Amikor egy szállodai szobából kényszerülünk dolgozni korlátozott eszköztár igénybevételével fontolja meg a következő ötletek megvalósítását:
 • Ha nem rendelkezik külső billentyűzettel és egérrel, döntse a képernyőt legalább 90 fokban hátra, hogy a képernyő közepét jobban pozícionálhassa a természetes látómezőhöz.
• Ha van külső billentyűzet és egér, helyezze a laptopot átmeneti állványra, erős doboz vagy könyv is megfelel erre a célra, hogy elérje a megfelelő magasságot. Ne felejtse el használni a külső billentyűzetet és az egeret, hogy ne a laptop klaviatúráját használja gépelésnél, pont úgy mintha a szokványos munkaállomásánál dolgozna.
 • A legfontosabb figyeljen szervezete jelzéseire, amelyek arra utalnak, hogy kényelmetlen testhelyzetet vett fel és növelje a pihenéssel töltött idő gyakoriságát. Mozduljon el munkaállomásától, változtasson testtartásán és fontolja meg mozgással eltöltött szünetek beiktatását napirendjébe.
Egyensúlyt teremtő látvány és kényelem
Csupán néhány tippel és trükkel tarsolyunkban a tökéletes ergonómia nem mindig megvalósítható. Nézzünk szembe vele, néha túlsúlyban vannak a kockázatok a lehetőségekhez képest - mint ahogy azt az alábbi fotó is bizonyítja, melyet Michelle Martin igazgatóhelyettes osztott meg, miközben Olaszországban dolgozott. Ezekben az esetekben azt tanácsoljuk, használja ki helyzetét és törekedjen az egyensúly megteremtésére. Ha nem tudja az ergonómiát a prioritásai élére helyezni, akkor fontolja meg a gyakori szünetek beiktatását, változtasson testhelyzetén, végezzen gyakran testmozgást és könnyű nyújtógyakorlatokat, hogy csökkentse a hátra, nyakra és vállra irányuló terhelést.


 



Magyarországon
előregisztrált
épületek

8



Iroda
showroom
projekt



1




Well
minősítéshez
ajánlott
szállítók

6



http://www.europadesign.hu/

Hazai szakemberek
a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Cikkeink

2020.10.28
Faragó István a WIP podcastben: hogyan csökkenthető a mentális terhelés a WELL minősítéssel?

Legújabb Podcastünkben a munkahelyi stresszről beszéltünk, ami a Covid idején talán még aktuálisabb és a WELL-nek erre is jó megoldásai vannak.

Olvasom tovább →

2020.04.30
CORPORATE ART A WELLBEING SZELLEMÉBEN



CORPORATE ART A WELLBEING SZELLEMÉBEN
Avagy hogyan tegyük vonzóvá munkahelyünket a corporate art eszköztárán keresztül?

A cikk szerzője Bagyó Anna, művészeti konzulens, az Anna Bagyó Art Consulting alapítója, több mint három évtizede a hazai és nemzetközi művészeti és műkereskedelmi színtér szereplője. Szakmai tevékenysége jelentős részét, már a 90-es évek elejétől a corporate art alkotja, közel hetven megvalósult projekt, irodaházak, bevásárlóközpontok, vállalati műgyűjtemények, szállodák és köztéri munkák gazdagítják a portfóliót. Inspirációt, információt, tapasztalatot és szakmai kapcsolatokat a hazai üzleti szféra és az ingatlan piac mellett külföldi tanulmányai, a Zágrábi Egyetem művészettörténet-néprajz szakán és a New York University, Art Administration & Management/Art Dealership & Collecting mester képzésén szerezte.

Olvasom tovább →

2020.04.29
WELL IRODA - VÉDELEM A KORONAVÍRUS ELLEN!



WELL IRODA - VÉDELEM A KORONAVÍRUS ELLEN!


A Well irodai minősítés már jóval a Covid-19 megjelenése előtt az egészséges életmódra, a prevencióra és az ennek megfelelő irodai, illetve munkakörnyezetre helyezte a hangsúlyt. A Well sztenderdet kidolgozó IWBI – International Well Building Institute - ajánlásai most a vírus elleni küzdelemben fokozottan érvényesek és időszerűek.

Olvasom tovább →

2020.03.24
TEXTILMŰVÉSZET A WELL IRODÁBAN - KALÁCSKA ZSANETT



TEXTILMŰVÉSZET A WELL IRODÁBAN 


Kalácska Zsanett 2009-ben szerzett diplomát a a MOME fémműves szakán, a tervezéshez pedig 2012-ben tért vissza a Zwana márka megalapításakor. A Zwana kínálatában a természetből és annak geometriájából inspirálódott textil és bőr ékszereket találunk. A természet geometriája, az apró, organikus részletekben felfedezhető lenyűgöző szabályosság inspirálja. A második Gombold újra! pályázatára a WAMP különdíjával jutalmazott kollekciót készített, amihez egy különleges, saját fejlesztésű technikát használt. A technika a Pangolin nevet viseli, és a Zwana ékszerek védjegyének számít.

Olvasom tovább →

Kapcsolat

EUROPA DESIGN, WELL PONT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Hazai szakemberek a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.



Irodakereso.info Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató